ANKESOB Oda Genel Sekreterleri 2022/II. Dönem Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı yapıldı.

Ankara Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği’ne (ANKESOB) bağlı il ve ilçelerde faaliyet gösteren esnaf odalarının genel sekreterlerine yönelik düzenlenen ANKESOB Oda Genel Sekreterleri 2022/II. Dönem Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı, Başkent Öğretmenevi Toplantı Salonunda gerçekleştirildi.

ANKESOB Başkan Vekili Muhittin Köksal’ın yönettiği toplantı; Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başladı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan ANKESOB Başkan Vekili Muhittin Köksal, ANKESOB Başkanı Mehmet Yiğiner’in selam başarılar dilediği mesajını ileterek, ANKESOB Oda Genel Sekreterleri 2022/II. Dönem Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı’nın hayırlı hizmetlere vesile olmasını temenni etti. Köksal, Oda genel sekreterlerine yönelik düzenledikleri eğitim ve değerlendirme toplantılarının temel amacının odaların temel direği olan ve üye esnaf ve sanatkarlarla her daim iletişim halindeki genel sekreterlerin mevzuata uygun en iyi şekilde hizmet verebilmelerine yardımcı olmak olduğunu kaydetti. Genel sekreterlere başarı dileklerinde bulunan Köksal, programa konuşmacı olarak katılan Marka Danışmanı ve Eğitimci Cem Küçüktepepınar’a da teşekkür etti.

Toplantıda ilk olarak ANKESOB Genel Sekreteri Mehmet Gündoğan, mevzuata uygun olarak düzenlenecek ve onanacak belgeler ile yapılan hizmetler karşılığında alınacak ücretler hakkında bilgi verdi, üyelerden masraf gibi mevzuata uygun olmayan çeşitli gerekçeler altında ödeme talep edilemeyeceği hususuna açıklık getirdi. Gündoğan, Odaların çalışmalarının daha etkin bir şekilde yürütülmesi için üyelerden ilk kayıttan sonraki yıllarda alınması zorunlu yılda iki taksit halinde tahsil edilen yıllık aidatların toplanması için gerekli çabanın gösterilmesi gerektiğini söyledi.

ANKESOB Eğitim, Proje ve Ar-Ge Müdürü Erdoğan Özen, konuşmasında ANKESOB tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili gönderilen genelgeler doğrultusunda gereğinin yerine getirilmesini sağlama ve odalara gelir getirecek Avrupa Birliği, Türkiye Ulusal Ajansı, Kalkınma Ajansı gibi yapıların teşvik-hibe ve sosyal geliştirme projelerinin takip edilmesinin yararları üzerine konuştu. Değişime uyum sağlamanın, değişimi yönetmenin önemine işaret eden Özen, ANKESOB’a bağlı odaların az tehlikeli sınıfta yer alan iş yerleri olduğunu belirterek, odalarda çalışan genel sekreterlerin ve görevlilerin 3 yılda bir en az 8 saatlik belirlenen konularda eğitim alması zorunluluğu olduğunu, bu doğrultuda odaların genel sekreterlerinin ve çalışanlarının İSG eğitimine tabii tutulacaklarını kaydetti. ANKESOB tarafından düzenlenen ‘Elektrikli Araçlar’ konulu eğitim seminerleri hakkında da bilgi veren Özen, konuşmasının devamında ANKESOB’a bağlı Odaların kurumsal kimlik oluşturması ve kurumsal alt yapılarının güçlendirilmesi bağlamında ‘Etkinlik Düzenleme’ konulu bir sunum gerçekleştirdi.

ANKESOB Başkan Vekili Hüseyin Ar ise genel sekreterlere, esnaf ve sanatkarı yakından ilgilendiren yasa ve yönetmelikleri tekrar tekrar okumaları gerektiğini söyledi, mesleki ve bireysel yönden bilgi ve becerilerin geliştirilmesine yönelik faaliyetlerin önemi üzerinde durdu. Ar, “Eğitim, şüphesiz hayat boyu devam eden ve bireylerin gelişim yolculuklarında onları destekleyen en önemli unsurdur. ANKESOB olarak bizler de odalarımızın genel sekreterleri için ‘kaliteli eğitim’ yaklaşımını benimsiyoruz. İstiyoruz ki odalarımızın genel sekreterleri iyi yetişmiş olsun, odalarının faaliyetlerini en iyi şekilde yönetsinler, araştırmacı ve geliştirmeci olsunlar. Tüm iş ve işlemlerinizi 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu ve mevzuatlar çerçevesinde ve ANKESOB’dan gelen genelgeler doğrultusunda yapın, gerekli yerlerde mutlaka ANKESOB’a danışın, ANKESOB aracılığıyla yazılı olarak işlemlerinizi gerçekleştirin.  Yazışmalara mutlaka cevap verin. Yazışma usul ve teknikleri alanında kendinizi  geliştirmelisiniz. Bilgi, beceri ve yetkinliklerinizi daha da ileriye taşımalısınız. Üye aidatlarınızı toplamaya özen gösterin. Ben inanıyorum ki bugünkü eğitim ve değerlendirme toplantımız sizlere oldukça faydalı olacaktır. Katılımlarınızdan dolayı teşekkür ederim.” ifadelerini kullandı.

Genel sekreterlere tavsiye ve önerilerini dile getirmesinin ardından Ar, gelen soruları da cevapladı.

Toplantıda; Marka Danışmanı ve Eğitimci Cem Küçüktepepınar‘ın konuşmacı olarak katıldığı “İletişim ve Ekip Çalışması” konulu seminer, yöneltilen sorular ile interaktif şekilde gerçekleştirildi ve katılımcı genel sekreterler tarafından büyük beğeni topladı. Küçüktepepınar sunumunda iletişimin önemli olduğunu, sözsüz iletişimin aracı olan jest, mimik ve hareketlerden oluşan beden dilinin iletişimde önemli bir role sahip olduğunu belirterek, “Tutum ve davranışlarınızla karşı tarafa-bir insana değer verdiğinizi hissettirin. Kendinizi değiştirin. Değişim için 3 şart var: Konuşmanızı ve dış görünüşünüzü değiştireceksiniz, bir de pozitif olacaksınız. Değişim olmadan gelişim olmaz. Değişim önce insanın kendisinden başlayacak. Herkesin bir hikayesi var ve hikayelerin arkasına sığınmayalım. Mücadeleye, çalışmaya devam.” dedi. 

Daha Fazla Göster
Başa dön tuşu