Genel Sekreterler Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı Yapıldı

ANKESOB 2019/I. Dönem Oda Genel Sekreterleri “Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı” gerçekleştirildi. ANKESOB Genel Sekreteri Abdurrahman Varol, esnaf ve sanatkarlar odaları genel sekreterlerine yönelik mevzuat, genelgeler, odaların işleyişi ve diğer genel konularla ilgili bilgilendirme ve değerlendirmelerde bulundu, soruları cevapladı.

Ankara Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (ANKESOB) Oda Genel Sekreterleri 2019/I. Dönem Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı, Birliğe bağlı oda genel sekreterlerinin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi.

ANKESOB Başkan Vekili Muhittin Köksal’ın başkanlık yaptığı toplantı, ANKESOB Toplantı Salonu’nda Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başladı.

ANKESOB Başkan Vekili Muhittin Köksal ile ANKESOB Genel Sekreteri Abdurrahman Varol ve ANKESOB Eğitim, Proje ve Ar-Ge Müdürü Erdoğan Özen, gündeme ve konulara ilişkin konuşma yaptı.

Toplantıda ayrıca, Özel Ortadoğu Hastanesi’nden İç Hastalıkları Uzmanı Uzman Dr. Muharrem Akhan; Sağlıklı Beslenme ve Yaşam, İnsan Kaynakları Müdürü Baran Yıldıran da; obeziteyle yapılan savaşın değerlendirmelerini kapsayan sağlık temalı ‘Healthy Projesi’ hakkında bilgilendirmede bulundu ve genel sekreterlerin konulara ilişkin sorularını yanıtladı.

Oda Genel Sekreterleri Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı’nın açılış konuşmasını yapan ANKESOB Başkan Vekili Muhittin Köksal, toplantının hayırlara ve güzel hizmetlere vesile olmasını diledi. Köksal, “Odalarımızın genel sekreterlerinin bilgi ve tecrübelerini sürekli geliştirmesini, esnaf ve sanatkarlarımıza hizmet etme ve yol gösterme adına çok önemsiyoruz. Bu anlamda sürekli etkileşim halinde olmaya dayalı programlarımız ile eğitim ve değerlendirme toplantıları düzenleyerek, genel sekreterlerimizin gelişim ve dönüşümüne katkı sağlamaya çalışıyoruz.

Teşkilatımızın kurumsal kültürünün geliştirilmesi anlamında genel sekreterlerimize büyük görev düşüyor. Başarıya giden yol, öncelikle güçlü, bilgili ve verimli genel sekreterlerimizin odalarına üye esnaf ve sanatkarlara sürdürülebilir bir şekilde yol gösterici olması, ihtiyaç ve beklentilerini karşılaması, sorunlarına çözüm üretmesi, üyelerine gerekli yönlendirmeleri yaparak, mesleki gelişimlerine katkı sağlamasından geçiyor. İşimize sahip çıkalım, işimizi düzgün yapmaya devam edelim, haklarımızı koruyalım. Bu anlamda hepinize güveniyoruz.” dedi

ANKESOB Genel Sekreteri Abdurrahman Varol, genel sekreterlere yönelik mevzuat, genelgeler, odaların işleyişi ve diğer genel konularla ilgili bilgilendirme ve değerlendirmelerde bulundu. Varol, “5362 Sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu’nun 57. maddesi ‘Genel Sekreterler’ maddesidir. Bu aslında kanunun çok önemli bir maddesidir. 57. madde, siz genel sekreterlerimizin görev ve sorumluluklarını tanımlayan, buna bağlı yönetmeliklerle sizlerin sağlıklı işler yürütebilmeniz açısından yasaya konulmuş bir maddedir. Bu maddenin içerisinde zorunluluğu bildirilen bir koşul gereğince biz de temmuz ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa eğitim ve değerlendirme toplantısı düzenliyoruz.

ANKESOB olarak odalarımızın genel sekreterleriyle bir araya gelmeyi, etkileşim halinde olmayı, bilgi paylaşımını çok önemsiyor, 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanununun uygulamaya dayalı konularını eğitimlerde işlemeye çalışıyoruz. Eğitim ve değerlendirme toplantılarımızda özellikle yasaya ilişkin güncel konuları işlemeye çalışıyoruz. Odalarımızın muhasebe kayıtlarının nasıl olması gerektiği, genel kurul dönemlerinde genel kurulun yapılış yöntemleriyle ilgili toplantılar yapmaya özen gösterdik. Bu konuların dışında hayatın içinde olan bir takım konuları da uzmanları aracılığıyla sizlerle buluşturmaya çalıştık.

Bilgi ve deneyimlerinden faydalanmak adına değerli başkanlarımız da eğitim seminerlerinde sizlerle bir araya geldi. Bu eğitimleri verimlilik açısından çok iyi kullanmalıyız. Bu eğitim ve değerlendirme toplantıları aynı zamanda sizleri önemsediğimizin bir yansıması. Teşkilatımızın emektarları olarak sizin çok ciddi sorumluluklarınız var. Bu anlamda sizleri devamlı aydınlatmaya, bilgilendirmeye çalışıyoruz. Aramıza yeni katılan genel sekreter arkadaşlarımız var. Birebir ilişkileri geliştirmek ve kaynaşmayı sağlamak adına da ayrıca önemi var bu toplantılarımızın. Katılımlarınızdan dolayı hepinize çok teşekkür ediyorum.” diye konuştu. Varol, konuşmasının devamında genel sekreterlerin sorularını da cevapladı.

ANKESOB Eğitim, Proje ve Ar-Ge Müdürü Erdoğan Özen de konuşmasında; “Odalarınızın verilerini sağlıklı bir şekilde hazır tutmalısınız. Bize zaman zaman bakanlıktan, üst kuruluştan özellikle bilgi, veri talepleri geliyor. Bu bakımdan odalarınızla ilgili verileri sağlıklı bir şekilde devamlı güncelleyerek, hazır tutmalısınız. Sizlerin odanızla ilgili bizlere vereceğiniz istatistiki bilgiler doğrultusunda hazırlanacak araştırmalar, raporlar, esnaf teşkilatımızın faaliyet gösterdiği sektörlerin gelişimine önemli katkı sağlayacaktır. Bu çalışmalar ile esnaf ve sanatkarlarımızın, sektörlerimizin hakkını daha rahat koruyabiliriz. Genelgeleri takip ederek, gerekli çalışmaları yerinde ve zamanında yapmalısınız. Yeniliğe ve değişime her zaman açık olun.” ifadelerini kullandı.

Oda Genel Sekreterleri Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı, ANKESOB Başkan Vekili Hüseyin Ar’ın değerlendirme konuşması ile sona erdi. Ar konuşmasında şunları aktardı: “Biliyorsunuz, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi ile ilgili süreçlere ve teknik kriterlere ilişkin yasa, tebliğ ve yönetmelikler çıktı. Bu yılın 3. çeyreğinden sonra resmi yazışmalarımız elektronik ortamda olacak.

Sizlere gelen yazışmalarda artık ıslak imzayla cevap veremeyeceksiniz. Özel bir yazılım firmasıyla görüşüyoruz. Birliğimiz adına anlaşma yapıldıktan sonra sizlere eğitim verilecek. Entegre olarak çalışacak Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) ve Elektronik İmza belli bir süre sonra olmazsa olmazımız olacak.

Bunlara hazırlıklı olun. Bu yılın 3. çeyreğinden sonra kamu kurumu niteliği taşıyan odalarımız bu sisteme geçmek zorunda. Genel sekreterlerimiz olarak bu konulara vakıf olmak zorundasınız. Bu işleri sizler yapacaksınız. Artık, bilgi ve belgeyi teknolojinin imkanları doğrultusunda kullanmak zorundayız. Yasal zorunluluk var.”

Daha Fazla Göster
Başa dön tuşu