ANKESOB’da Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) eğitimi verildi
Ankara Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği’nde (ANKESOB) 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu doğrultusunda, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) eğitimi gerçekleştirildi.
ANKESOB Toplantı Salonu’nda düzenlenen Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) eğitim seminerinde, ANKESOB Başkan Vekilleri ile birim yöneticileri de hazır bulundu.
Seneka tarafından yazılımı yapılan Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) genel yapısının ve fonksiyonlarının öğretilmesi ve sistemin kullanılması için gerekli olan yetkinliğin kazandırılmasının hedeflendiği eğitim seminerinde; Seneka Yazılım ve Destek Uzmanı İrem Gündüz tarafından ANKESOB veri tabanında ortak bir altyapıda, tüm iş ve işlemlerin elektronik ortamda yapabilmesine yönelik kapsamlı bilgilendirme yapıldı.
Elektronik İmza Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar çerçevesinde hareket ettiklerini belirten ANKESOB Başkan Vekili Hüseyin Ar, “23 Ocak 2004 tarih ve 25355 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ve yürürlüğe giren 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu, elektronik imza konusunda temel kanuni düzenleme olup, kanunla elektronik imzanın hukuki yapısı, elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarının faaliyetleri ve elektronik imzanın kullanımına ilişkin bağlayıcı temel hususlar düzenlenmiştir. Elektronik İmza Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik de uygulamaya geçirilmiştir.” dedi.
Belge ve dokümanların elektronik ortamda hazırlanıp yönetilmesine olanak sağlayacak EBYS eğitimi hakkında bilgi veren Ar, ANKESOB hizmetlerinin daha etkin ve hızlı yürütülmesine olanak sağlayacak sistem kapsamında kuruma zaman ve mali anlamda önemli ölçüde tasarruf, hizmet noktasında kolaylık sağlanacağını ifade etti.
EBYS UYGULAMASINDA ELEKTRONİK İMZA
Elektronik Belge Yönetim Sistemi’nin belgelerin oluşturulmasından elektronik imza ve arşivlenmesine kadar tüm süreçleri yönetebilecekleri bir platform olduğunu belirten Ar, yazılımı ve uygulama desteği Seneka tarafından sağlanan sistem sayesinde bilgi ve belge süreçlerinin kamusal alanda daha yaygın ve efektif kullanılmasına katkıda bulunacağını, işgücü tasarrufunun da hedeflendiği sistemle aynı zamanda uygulamada bilgi ve veri güvenliği, yazışmada ise bir bütünlüğün sağlanmış olacağını kaydetti.
Ar, eğitim ve deneme çalışmalarının ardından en kısa süre içerisinde resmi yazışmaların Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden yapılmaya başlanacağını da sözlerine ekledi.